Przejdź do głównej zawartości

Jak zorganizować szkolenie pracownikom

W niedużych firmach też niezbędne jest przeprowadzanie szkoleń bhp a także szkolenia ppoż. Nie należy robić tego samemu. Można wynająć firmę szkoleniową, która dostosuje program szkolenia do zakładu pracy, w którym będzie ono przeprowadzane.

Szkolenia dla pracowników biurowych różnią się od tych, które przeprowadzane są w gronie pracowników wykonujących prace fizyczne. Wynika to z tego, że inne zagrożenia ukazują się w biurze, a inne w terenie, gdzie pracuje się fizyczne. W niektórych zakładach przeprowadza się także szkolenia z wykorzystania sprzętu przeciwpożarowego. Taki sprzętem na terenie firmy są gaśnice pianowe i proszkowe. Pracownicy uczą się, kiedy stosować dokładnie określonej gaśnicy. Gaśnica piaskowa służy do ugaszenia pożaru spowodowanego zapaleniem się oleju i tłuszczu. Niektórzy t wierdzą, że powinna znajdować się w każdej kuchni, gdzie może dojść do zapalenia się oleju w trakcie gotowania. Jeżeli już na patelni zacznie palić się ogień, nie wolno gasić go przy użyciu wody. To może tylko pogorszyć sytuację. Można ratować się mokrym ręcznikiem, który należy rzucić na płonące naczynie. Bardzo ważne jest, ażeby odciąć dopływ tlenu do płonącego naczynia. To umożliwi jego ugaszenie. W dużych zakładach pracy zwykle na miejscu pracuje straż pożarna, która codziennie dyżuruje i w razie pożaru może zareagować natychmiast a rolą pracowników jest tylko sprawna ewakuacja. Weryfikowane ewakuacje, które organizuje się w firmach i szkołach mają na celu sprawdzić, jak szybko uda się wszystkim opuścić budynek i jakie przeszkody ukazują się po drodze, przykładowo. brak osoby do koordynacji albo zamknięte drzwi ewakuacyjne.
Sprawdź również informacje na stronie: szkolenia ppoż łódź.