Przejdź do głównej zawartości

Projekty logotypu dla firmy

Wszyscy przedsiębiorcy powinni uprzytamnić sobie, że najistotniejszym aspektem funkcjonowania współczesnego biznesu jest przygotowanie a także wdrożenie kampanii marketingowej, której ważnym elementem jest zbudowanie spójnej identyfikacji wizualnej. Do głównych elementów identyfikacji wizualnej trzeba zaliczyć logotyp firmy. To głównie w oparciu o niego powstają materiały biurowe czy promocyjne, dlatego powinno się to zadanie oddać w ręce specjalistów, którzy przygotują dla nas całkowicie profesjonalny logotyp.

Projekt logotypu dla firmy - co trzeba mieć świadomość tego? Na samym początku powinno się wyjaśnić, że tworzenie logotypu to proces, który składa się z kilku podstawowych etapów. 1-szy krok to wywiad ze zleceniodawcą, a więc nakreślenie zaleceń marketingowych firmy, celów biznesowych, jak też konkretnych oczekiwań co do projektu logotypu. Po tym etapie należy jeszcze wnikliwie rozważyć konkurencję, jak również branżę, w której działa firma zleceniodawcy. Po tych dwóch wstępnych etapach można przystąpić do konkretnych prac twórczych, a więc wcielanie pomysłów w życie, poprzez projektowanie. Klient zawsze otrzymuje co najmniej kilka propozycji logotypu, dzięki czemu może zdecydować, który wariant najbardziej mu odpowiada. Warto mieć na uwadze również o tym, że na przedstawieniu projektów proces się nie kończy, ponieważ kolejny stopień to wprowadzenie poprawek zaproponowanych przez klienta, które uwzględniają np modyfikację kolorów. Musimy też być świadomym, że projekty znaków logo przyg otowywane są przez fachowych grafików stosujących specjalistyczne narzędzia, w głównej mierze programy do tworzenia grafik wektorowych. W fachowych agencjach reklamowych oprócz wariantu podstawowego logotypu otrzymamy również warianty uzupełniające, które stanowią uzupełnienie księgi znaku, czyli wytycznych dotyczących stosowania elementów identyfikacji wizualnej.
Zobacz: logotyp firmy.