Projekt logotypu dla firmy - co trzeba mieć świadomość tego? Na samym początku powinno się wyjaśnić, że tworzenie logotypu to proces, który składa się z kilku podstawowych etapów. 1-szy krok to wywiad ze zleceniodawcą, a więc nakreślenie zaleceń marketingowych firmy, celów biznesowych, jak też konkretnych oczekiwań co do projektu logotypu. Po tym etapie należy jeszcze wnikliwie rozważyć konkurencję, jak również branżę, w której działa firma zleceniodawcy. Po tych dwóch wstępnych etapach można przystąpić do konkretnych prac twórczych, a więc wcielanie pomysłów w życie, poprzez projektowanie. Klient zawsze otrzymuje co najmniej kilka propozycji logotypu, dzięki czemu może zdecydować, który wariant najbardziej mu odpowiada. Warto mieć na uwadze również o tym, że na przedstawieniu projektów proces się nie kończy, ponieważ kolejny stopień to wprowadzenie poprawek zaproponowanych przez klienta, które uwzględniają np modyfikację kolorów. Musimy też być świadomym, że projekty znaków logo przyg otowywane są przez fachowych grafików stosujących specjalistyczne narzędzia, w głównej mierze programy do tworzenia grafik wektorowych. W fachowych agencjach reklamowych oprócz wariantu podstawowego logotypu otrzymamy również warianty uzupełniające, które stanowią uzupełnienie księgi znaku, czyli wytycznych dotyczących stosowania elementów identyfikacji wizualnej.
Zobacz: logotyp firmy.